Невід’ємною частиною освітньої реформи, є інклюзивна складова, що полягає у формуванні нової філософії суспільства та розумінні того, що всі ми різні і всі ми рівні.
Розвиток інклюзивної освіти демонструє позитивну динаміку. Кількість дітей у спеціальних закладах освіти та у звичайних школах та садках, де є інклюзивні класи/групи, майже однакова:
1 883 дитини з особливими освітніми потребами навчається у закладах освіти, в яких організовано інклюзивне навчання, у спеціальних закладах освіти – здобуває освіту 1 628 дітей з особливими освітніми потребами.
Інклюзивне навчання організовано у 350 закладах загальної середньої освіти та 25 філіях опорних закладів освіти, діє 1225 інклюзивних класів, у яких навчається 1565 дітей з особливими освітніми потребами. Для супроводу дітей введено 1078 посад асистентів вчителів.
Спеціальні класи створені у 3 школах, діє 7 класів, в яких навчається 47 учнів.
У 95 закладах дошкільної освіти та 23 дошкільних підрозділах закладів загальної середньої освіти діє 198 інклюзивних груп, де здобуває освіту 318 дітей. Для супроводу дітей уведено 173 посади асистентів вихователів.
На базі Радивилівського професійного ліцею організовано навчання однієї спеціальної групи для 7 учнів з особливими освітніми потребами за професіями: 7122 Муляр, 7133 Штукатур.
Кількість осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються на педагогічному патронажі за спеціальними корекційними програмами
Додаткові психолого-педагогічні, корекційно-розвиткові послуги, забезпечуються дітям за допомогою спеціальних допоміжних засобів для підтримки або підвищення їх функціональних можливостей.
Області на підтримку осіб з особливими освітніми потребами з державного бюджету місцевим бюджетам виділено субвенцію у сумі 23 719,0 тис. грн.
29 ІРЦ зареєстровані як юридичні особи. Відповідно до штатних нормативів ІРЦ затверджено 242,25 ставки педагогічних працівників, з них, фактично зайняті – 167.
Загальна кількість дітей на території обслуговування ІРЦ віком від 0 до 18 років становить 282 640.
Придбано відповідно до Примірного переліку обладнання в ІРЦ: мультимедійне та комп’ютерне обладнання, меблі та дидактичні матеріали, реабілітаційне обладнання (55 тисяч грн на кожен ІРЦ).
Фахівцями ІРЦ області проведено комплексну оцінку розвитку 2 336 дітей. На обліку в ІРЦ перебуває 5 337 осіб з особливими освітніми потребами. 1 040 отримують корекційно-розвиткові послуги в ІРЦ.
З нагоди Міжнародного дня захисту дітей в Інклюзивно-ресурсному центрі Дубровицької міської ради відбувся майстер-клас із ліплення.
Ось уже третій рік поспіль «Мандрує Миколай» через ЗдолбунівськийІРЦ.
Фахівці Костопільського ІРЦ № 1 представили діткам ляльковий театр «Рукавичка для Миколая» до новорічно-різдвяних свят.
Майже всі ІРЦ провели діткам майстер-клас та рухливі ігри до Дня Святого Миколая.
Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти:
– літній розважально-адаптивний табір соціального партнерства «ФЕНІКС» – залучено тринадцять дітей у віці 7-12 років;
– обласний конкурс «Інклюзивно-ресурсний центр – територія доброти» серед вихованців, які відвідують ІРЦ Рівненської області та приурочений до Міжнародного дня захисту дітей.