В умовах війни психологічний стан дітей і вчителів є одним із ключових факторів, що впливає на навчальний процес та загальне благополуччя учасників освіти. Для надання ефективної підтримки впроваджено низку програм, спрямованих на подолання стресу та формування емоційної стійкості.
Основні психологічні програми для освітнього середовища
«Безпечний простір» – допомагає дітям, які пережили психотравмуючі події, впоратися зі стресом та адаптуватися до нових реалій.
«Ти як?» – всеукраїнська програма ментального здоров’я, ініційована першою леді Оленою Зеленською, яка спрямована на розвиток культури піклування про власне психологічне благополуччя.
«Перша психологічна допомога учасникам освітнього процесу» – програма для педагогів, що навчає визначати психологічний стан дітей за міжнародною методикою Save the Children та надавати їм необхідну підтримку.
«Психологічна безпека під час повітряної тривоги» – допомагає школярам і педагогам впоратися з тривожністю та стресом у критичних ситуаціях.
Проєкт «Smuha» – спрямований на розвиток емоційної компетентності дітей, підлітків та дорослих у складний воєнний період.
Як батьки можуть підтримати дітей у навчанні?
Важливо створити для дитини відчуття стабільності та безпеки. Дотримання режиму дня, організація комфортного навчального простору та підтримка соціальних контактів допоможуть їй адаптуватися до змін. Варто заздалегідь обговорити правила поведінки під час повітряної тривоги та навчити дитину звертатися по допомогу в разі потреби. Також корисно підготувати «тривожний рюкзачок» із необхідними речами. А маленькі свята та приємні сюрпризи зроблять навчання більш позитивним навіть у складні часи.

Психологічна підтримка в освіті під час війни: важливі програми та рекомендації
