У межах Днів науки у Рівненському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти 14 травня в режимі онлайн відбувся ІІ Форум інноваційної освіти Рівненщини для учасників експериментів, проєктів, інноваційних програм регіонального та всеукраїнського рівнів.
Урочисто відкрила Форум та привітала учасників ректор Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Алла Черній, зазначивши, що немає нічого кращого за хорошу теорію, але тільки практика допоможе досягти бажаних результатів в освіті. Також Алла Леонідівна наголосила та тому, що без наукових досліджень суспільство не зможе впоратись із викликами сьогодення, побажала учасникам творчих відкриттів в освіті на користь людства.
У Форумі взяли участь близько 40 учасників з Рівненщини. Основними завданнями Форуму стало зацікавлення учасників інноваціями та новими ідеями для педагогічних досліджень в освіті та підтримка пріоритетів дослідно-експериментальної роботи для розбудови Нової української школи.
Заклади освіти Рівненщини презентувати результати дослідно-експериментальної роботи та інноваційної діяльності. Під час Форуму відбувалися онлайн-виступи, транслювалися відеоролики, презентації про підсумки пілотування проєкту «Нова українська школа» (Великоомелянський НВК «школа-гімназія», Костопільський НВК «Загальноосвітня школа І ступеня – гімназія імені Т.Г. Шевченка»), упровадження всеукраїнських проєктів «Філологічний олімп» (Рівненська загальноосвітня школа № 22) та «Методологічна культура вчителя» (Млинівська гуманітарна гімназія), використання можливостей програми «Демократична школа» в Україні (Бабинський ліцей, Сарненський ліцей «Лідер»), здійснення всеукраїнського експерименту з упровадження програми «НУШ у поступі до цінностей» (Острожецький ліцей імені І. Єремеєва, Корецька ЗОШ №1).
Учасники Форуму познайомились із розробками: інтеграції природничих предметів у профільній школі (Дубровицький НВК «Ліцей-школа»), Stem-освіти та створення СТЕМ-лабораторій (Сарненська гімназія, Рівненський ДНЗ №40 «Червоні вітрила»), методики дослідницького навчання (Рівненська ЗОШ №15 І-ІІІ ст.), а також досвідом упровадження технологій дистанційного навчання в умовах карантину на основі інновацій (Володимирецький колегіум).
Учасники Форуму ознайомилися із регіональними інноваціями щодо моделювання виховних систем закладів освіти (Березнівський НВК економіко-гуманітарний ліцей – ЗОШ І-ІІ ст., заклади освіти Володимирецького району), формування та розвитку професіоналізму педкадрів (Звіздівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Костопільський райметодкабінет), проектування освітнього середовища компетентнісного зорієнтованого розвитку особистості (Зорянський НВК, Крупецький НВК), моделелювання психолого-педагогічної та соціальної реабілітації й інтеграції дітей спектру аутизм (Клеванська спеціальна школа № 2), формування успішної та щасливої особистості в інноваційному освітньому просторі (Рівненська ЗОШ № 9), формування та розвитку гармонійної соціальної особистості засобами медіаосвіти (Рівненська гімназія «Гармонія) та ін.
Актуальними стали розробки з післядипломної освіти щодо формування та розвитку мотиваційного педагога, використання можливостей онлайн-ресурсів у освітньому процесі, створення інноваційного освітнього простору освіти Рівненщини (Рівненського ОІППО), а також запровадження тренінгу підготовки професійного коуча (Березнівський райметодкабінет) та ін.
Крім того, під час Форуму проведено підсумки освітнього стартапу (EdStart-up) та відбувся обмін інноваціями з упровадження проєктного підходу до здійснення освітнього процесу, створення електронного кейсу вчителя, створення професійних об’єднань із підтримки інклюзивної освіти дітей та їх батьків, упровадження інноваційного освітнього менеджменту, моделювання професійного розвитку кадрів, дослідження природних багатств краю, моделювання регіональної програми національного виховання в закладах освіти області тощо.
За підсумками наукової діяльності у 2019-2020 н. р. учасники дослідно-експериментальної роботи закладів освіти Рівненщини відзначені Рівненським ОІППО в номінаціях: «Кращий науковець року», «Кращий автор року», «Кращий педагог-дослідник року», «Кращий менеджер року».
ІІ Форум інноваційної освіти Рівненщини засвідчив об’єднання науковців і педагогів в інноваційному просторі Рівненщини та сприяв подоланню викликів Нової української школи й активізації можливостей використання потенціалу закладів освіти в умовах реалізації концепції реформування освіти в Україні.