8-9 липня 2021 року Міністерство освіти і науки проводить національну конференцію «Освіта можливостей: нові горизонти професійної (професійно-технічної) освіти в Україні». Захід відбудеться з нагоди відзначення 30-ї річниці Незалежності України.
Начальник управління освіти і науки Рівненської ОДА Петро Коржевський разом із делегацією представників професійної освіти Рівненщини перебуває з робочим візитом у Львові.
Профтехосвіта Рівненщини представила нові підходи до управління системи професійної освіти, можливості для її розвитку. Йшлося про етапи створення та інструменти впливу на професійну освіту Рівненської області, та представлено успішний кейс системи профтехосвіти.
Працюючи з освітньою мережею, управлінці мають керуватися виключно аналітикою і даними про свою область. Це дозволить їм прогнозувати потребу у фахівцях, а отже раціонально витрачати бюджети на перспективні професії. Нині дані з аудиту (bit.ly/2IoX4wZ) мережі, проведеного у 2020 році, розміщено у відкритому доступі, і ця інформація має використовуватися під час прийняття рішень. Про це йшлося під час панельної дискусії “Нові підходи до управління системою професійної освіти: можливості для розвитку”, яка відбулася вчора, 8 липня 2021 році, у м. Львів.
Спікери також обговорили підходи до вдосконалення мережі та варіанти, за якими область і заклад можуть планувати довгострокові проєкти. Одним із таких варіантів є затвердження стратегічних планів розвитку на рівні області.
“Стратегічний план розвитку мережі професійно-технічної освіти регіону як управлінський інструмент увійшов у практику не так давно, у 2020 році. Цьому, зокрема, посприяла Програма EU4Skills, яка надала допомогу 7 пілотним регіонам у підготовці стратегій. Робота відбувалася паралельно: з одного боку тестувався механізм розробки стратегій, з іншого – розроблялася методологія процесу. Як результат ми отримали методичні рекомендації, які торік у грудні МОН розіслало на регіони. Зараз решта регіонів розпочали підготовку таких стратегій”, – розповів консультант Польського фонду міжнародної солідарності Ігор Воляник.
Він також розповів про глобальні тренди, які впливають на зміни у профосвіті, що теж важливо врахувати під час підготовки стратегії. Серед них – урбанізація та трудова міграція, зміна структури професій, інтенсивна цифровізація процесів, збільшення частки публічних коштів, які надаються на конкурсних умовах, карантинні обмеження та перехід на дистанційну зайнятість. Оскільки заклади часто мають багато бюрократичної роботи, вони не завжди мають спроможність і кадровий ресурс оперативно реагувати на ці зміни. Тож стратегічне планування є одним із найкращих способів забезпечення сталого розвитку закладів.