Навчання по-новому – часто використовувана фраза, коли йдеться про НУШ

Головна ідея Нової української школи – компетентісне навчання. Це означає, що учні не просто набувають знань, а вчаться використовувати їх на практиці й опановують навички.

Від звичного «напаковування» дітей великим обсягом інформації і навчання за принципом «зазубрив – відповів – забув» українська освіта, насамперед шкільна, поступово переходить до розвитку у дітей компетентностей. Нова українська школа має розвивати у дітей: читання з розумінням, уміння висловлювати свою думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики і приймати рішення, вирішувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими.

Насправді, саме так має виглядати Нова Українська Школа, впровадження якої вже почалось в Україні кілька років тому. Масштабна реформа освітньої галузі зробила певні кроки і вже має успішні результати.

Однією з основних особливостей НУШ є – ранкове коло або зустріч. Це ввідна частина в навчальний день. Діти разом з учителем обговорюють плани на день, пригадують минулий чи спілкуються на будь-яку іншу тему.

Класний керівник 5-В класу Дубенського ліцею №8 Тетяна Максімцева використовує під час ранкових зустрічей метод «освітньої гри». Це найдієвіший спосіб навчання учнів НУШ, який подобається і вчителю, і вихованцям, бо дозволяє перетворити навчання на захопливий процес. Вже традиційна ранкова гра «Колір мого настрою» допомагає швидко і невимушено з’ясувати емоційне налаштування учнів на роботу, визначити настрій, з яким діти прийшли на навчання та зарядити позитивом п’ятикласників на увесь день.

Отже, НУШ – це школа до якої приємно ходити учням. Тут кожна дитина не просто слухач, а дослідник, фантазер, винахідник. В НУШ навіть пасивні діти відкриваються, відчувають себе успішними та вірять у свої сили. Головне – знайти «ключик» до кожного.


Поширити: Поширити у Фейсбук
  Поширити у Telegram