На Рівненщині обговорювали роботу спеціальних закладів освіти і санаторних шкіл

Впродовж двох днів на Рівненщині працювала тимчасова слідча комісія ВРУ (ТСК) під керівництвом народного депутата України Павла Сушка, яка вивчала стан дотримання законодавства під час реалізації заходів з деінституалізації у Рівненській та Волинській областях.

У ній взяли участь нардепи, високопосадовці, представники міністерств, прокуратури і не тільки. Делегація побувала в кількох закладах освіти та ІРЦ.

“На сьогодні в Рівненській області мережу закладів загальної середньої освіти обласного підпорядкування складають 19 закладів, з них: 13 спеціальних закладів освіти, 4 заклади спеціалізованої освіти, 2 санаторні школи, в яких виховується, навчається та утримується 3082 дітей, з них 1570 отримують корекційно-розвиткові послуги”, – розповів начальник управління освіти і науки Рівненської ОДА Петро Коржевський.

В області відсутні заклади освіти для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

У 2020-2021 навчальному році інклюзивне навчання організовано у 338 закладах загальної середньої освіти та 20 філіях опорних закладів освіти, у яких навчається 1262 дітей з особливими освітніми потребами.

“Діти з особливими освітніми потребами охоплені різними формами здобуття освіти. Наявність повного комплексу забезпечення потреб дітей у закладах спеціальної освіти, включно із можливістю цілодобового перебування, є стримуючим фактором для розвитку інклюзивної освіти. В більшості випадків вибір батьків між інклюзивним навчанням та навчанням у спеціальному закладі освіти пов’язаний із можливістю комплексного забезпечення потреб дитини з ООП та наявністю вузьких спеціалістів”, – продовжив Петро Коржевський.

На сьогодні першочерговим є трансформація санаторних шкіл. В області є дві таких школи: «Клеванська санаторна школа І-ІІІ ступенів» Рівненської обласної ради – для дітей із захворюваннями серцево-судинної системи і «Вербська санаторна школа І-ІІІ ступенів» Рівненської обласної ради – для дітей з хронічними неспецифічними захворюваннями органів травлення, в яких послуги тривалого лікування та реабілітації отримують 383 дитини. Пропозиції директорів щодо трансформації санаторних шкіл – профільні ліцеї. Однак на сьогодні відсутнє Положення про ліцей.

Верховною Радою України прийнято відповідний законопроєкт про внесення змін до п.3 розділу Х «Перехідні та прикінцеві положення» Закону України «Про повну загальну середню освіту» щодо розширення можливостей для трансформації освітньої мережі та захисту прав учасників освітнього процесу від 11.03.2021 № 5138-1.

Відповідно до ЗУ «Про повну загальну середню освіту» до 01.07.2022 засновники санаторних шкіл (санаторних шкіл-інтернатів) зобов’язані змінити тип таких закладів освіти на один з типів закладів загальної середньої освіти, що передбачені цим Законом, або припинити такі заклади освіти шляхом їх реорганізації чи ліквідації.

Згідно із законопроєктом, реорганізація та ліквідація санаторних шкіл допускається тільки після узгодження проєкту відповідного рішення засновника з МОН.

За результатами засідання ТСК прийнято низку рішень щодо надання дозволів на цілодобове перебування дітей у спецзакладах; функціонування спеціальних шкіл та розвиток інклюзії; трансформації санаторних шкіл. Міністерству освіти і науки України надано доручення розробити нормативну базу щодо трансформації санаторних шкіл (дорожню карту).


Поширити: Поширити у Фейсбук
  Поширити у Telegram