Учасники проєкту пройдуть навчання з інфомедійної грамотності та отримають матеріали для інтеграції цих навичок у свої уроки. Ціль проєкту – навчити учнів критично сприймати інформацію, протидіяти маніпуляціям, усвідомити цінність високоякісної інформації в контексті шкільної освіти.
Рада міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) у рамках всеукраїнського проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» запрошує вчителів приєднатися до великої когорти освітніх змінотворців.
Діяльність проєкту розпочалась у 2018 році, а сьогодні в ньому залучені вже 1293 школи, понад 3200 вчителів та 770 директорів шкіл з усіх областей України.
У 2019-2021 роках понад 250 вчителів з міста Рівне та Рівненської області приєдналися до проєкту і вже впроваджують інфомедійну грамотність на своїх уроках.
«Ми переконані, що найкращий спосіб сформувати критичне мислення у дітей – це інтегрувати медіаграмотність в освіту на системному рівні, – вважає програмна менеджерка проєкту «Вивчай і розрізняй: інфо-медійна грамотність» Марина Дорош. – Це можливо зробити лише завдяки активним вчителям, які готові застосовувати сучасні методи викладання, проводити інноваційні вправи, спрямовані на розвиток навичок критичного сприйняття інформації. Тому запрошуємо вчителів подавати заявки на участь в проєкті».
До участі у конкурсі запрошують учителів, які викладають історію у 8-10 класах, українську мову та літературу у 8-9 класах і мистецтво у 9 класі. При відборі учасників організатори віддаватимуть перевагу заявникам, які нададуть обґрунтовану мотивацію, чому вони хочуть долучитись до проєкту. Відібрані вчителі отримають підтвердження про проходження конкурсного відбору.
До середини грудня 2021 року нові учасники пройдуть курс та тренінг із медіаграмотності, а також спеціальне навчання з інтеграції інфомедійної грамотності в уроки. Навчання відбуватиметься онлайн.
Після проходження тренінгів учителі отримають електронні матеріали: конспекти уроків, презентації, роздатки. В подальшому команда проєкту проводитиме для учасників додаткові вебінари для професійного розвитку, надаватиме ексклюзивні інформаційні підбірки з актуальними матеріалами з теми медіаграмотності та критичного мислення. Учасники зможуть спілкуватися з колегами з інших регіонів, обмінюватися досвідом, впроваджувати кращі практики та досягати високих результатів разом зі своїми учнями.
Відбір учасників триває з 20 жовтня по 4 листопада.
Детальніше про конкурс та проєкт «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» можна почитати на сторінці: http://l2dua.com/
Довідка:
Проєкт «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» виконується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки посольств США та Великої Британії, у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Академією Української преси.
IREX — це незалежна некомерційна організація, яка займається побудовою більш справедливого, процвітаючого та інклюзивного світу шляхом розширення можливостей молоді, розвитку лідерів, зміцнення інститутів та розширення доступу до якісної освіти та інформації. Заснована в 1968 році, IREX має щорічний портфель у понад 90 мільйонів доларів, офіси в 20 країнах та 400 співробітників у всьому світі. Ми працюємо у більш ніж ста країнах світу.
Проєкт «Вивчай та розрізняй» був створений в Україні й відтоді поширився на дванадцять країн світу. Діяльність проєкту спрямована на розвиток навичок критичного сприйняття інформації та інтеграцію інфомедійної грамотності в навчальну програму закладів освіти. У рамках проєкту розробляються навчальні матеріали для вчителів (8-10 клас), проводяться тренінги для установ-учасників проєкту (школи, ІППО, педагогічні ЗВО), розроблено онлайн-курс з медіаграмотності Very Verified (https://verified.ed-era.com/ua).
З 2021 року діяльність проєкту охоплює нові цільові аудиторії – журналістів та представників органів влади та місцевого самоврядування. Для них представники IREX та зовнішні експерти проводять тематичні тренінги з медіаграмотності, фізичної та психологічної безпеки, які допоможуть учасникам ідентифікувати негативні інформаційні впливи та ухвалювати поінформовані рішення на користь своїх громад.