Фахівці інклюзивно-ресурсних центрів та спеціальних шкіл обговорили новації інклюзивної освіти та її важливості у трансформації національної освітньої політики під час форуму.
Сьогодні інклюзивна освіта та безбарʼєрність є стратегічними напрямками розвитку сучасної освіти в Україні.
У 2024/2025 навчальному році інклюзивне навчання організовано у 383 закладах загальноїсередньої освіти та у 36 філіях закладів загальноїсередньої освіти створено 1633 інклюзивних класи у яких навчається 2302 учні з особливими освітнімипотребами. Для супроводу дітей в умовах інклюзивного навчання введено 1537 посад асистентів вчителів.
Заступник директора департаменту освіти і науки Марина Пашковська підкреслила важливість підвищення якості послуг інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ) та реалізацію операційного плану Національної стратегії розвитку інклюзивної освіти.
Тетяна Абрамович, доцент кафедри психології та інклюзивної освіти, зосередила увагу на ролі ресурсних центрів у підтримці дітей з особливими освітніми потребами. Леся Парчук, представник служби зайнятості, наголосила на підтримці професійної самореалізації для осіб з особливими потребами.
Також обговорювалися питання асистентів учнів у інклюзивних класах. З початку навчального року вже запроваджено таку послугу для 9 учнів та 3 дошкільнят.
Форум відбувся на базі Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти і став важливою платформою для обміну досвідом та визначення ключових напрямків роботи з дітьми з особливими освітніми потребами у 2024-2025 навчальних роках.