Відзначаючи щороку 3 грудня Міжнародний день людей з інвалідністю, прогресивне людство засвідчує, що громадяни з обмеженими фізичними можливостями потребують особливої уваги. Для них мають бути створені такі умови, які дадуть змогу відчувати себе рівними серед рівних. Адже саме ставлення до осіб з інвалідністю визначає ступінь цивілізованості суспільства.
У закладах освіти Рівненської області навчається та виховується 4 412 дітей з інвалідністю, зокрема:
у закладах дошкільної освіти – 400 дітей,
у закладах загальної середньої освіти – 3 491 дитина;
у закладах професійно (професійно-технічної) освіти – 119 дітей;
у закладах вищої та фахової перед вищої освіти – 402 дитини.
В області функціонує 13 спеціальних закладів освіти обласного підпорядкування:
4 заклади для дітей з інтелектуальними порушеннями;
4 заклади для дітей з тяжкими порушеннями мовлення;
1 – для дітей із порушеннями зору;
1 – для дітей із порушеннями опорно-рухового апарату;
1 – для дітей із порушеннями слуху;
2 навчально-реабілітаційні центри (багатопрофільні).
1 628 (1 337 учнів та 291 дошкільник) отримують корекційно-розвиткові та освітні послуги в спеціальних школах та навчально-реабілітаційних центрах, де сконцентровані відповідні фахівці, освітнє середовище і матеріально-технічна база.
Інклюзивне навчання організовано у 350 закладах загальної середньої освіти області та 25 філіях опорних закладів освіти, діє 1 225 інклюзивних класів, у яких навчається 1 565 дітей з особливими освітніми потребами. Для супроводу дітей уведено 1 078 посад асистентів вчителів.
Інклюзивне навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами організовано у 95 закладах дошкільної освіти та 23 дошкільних підрозділах закладів загальної середньої освіти, де діє 198 груп та виховується 318 дітей. Для супроводу дітей уведено 173 посади асистентів вихователів.
На базі Радивилівського професійного ліцею організовано навчання однієї спеціальної групи для 7 учнів із особливими освітніми потребами за професіями: 7122 Муляр, 7133 Штукатур.
Кількість осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються на індивідуальній формі здобуття загальної середньої освіти, на педагогічному патронажі, за спеціальними корекційними програмами складає 616 осіб.
На обліку в ІРЦ перебуває 5 337 осіб з особливими освітніми потребами. 1 040 осіб з особливими освітніми потребами отримують корекційно-розвиткові послуги в ІРЦ.
На базі Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти створено ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти.
Непростою є доля людей з вадами здоров’я, зокрема дітей, і не тільки у цей день, а постійно треба пам’ятати, що поруч з нами живуть ті, які так потребують нашої допомоги і уваги.