Другий рік поспіль відбувається найочікуваніша подія року для освітян — річний форум “Філософія змін 2.0. Освіта Рівненщини. Освітній Фронт”. Саме тут усі учасники заходу дискутують про модернізацію освітнього процесу та його трансформацію, про досягнення, окреслюють виклики та перспективи розвитку освітньої сфери.
“Попри жорстокі реалії, освітяни та вчителі засвідчили, що можуть тримати освітній фронт. Ми організували логістичні зв’язки, ми запевнили батьків, що їхні діти отримають освітню послугу в належних умовах, ми видали всім, хто завершував навчання, документи. Ми вистояли і ми вистоїмо”, — розпочав форум директор департаменту освіти і науки Рівненської облдержадміністрації Петро Коржевський.
Дійсно, умови воєнного стану диктують свої правила і свої виклики. Освіта у сучасному світі не може виконувати лише роль трансляції знань. Вона має займатись комплексом навчанням та вихованням особистості. Тож, нині можливість обговорити перспективи розвитку як ніколи важливо. Учасники форуму з усіх освітніх ланок ділилися власним досвідом і змогли запозичити для себе нові технології проведення уроків, а отже залучити нові цифрові можливості та інструменти до навчального процесу. Для цього освітній форум поділили на декілька смислових платформ. Розпочали обговорення з активного реформування шкільного освітнього процесу, адже саме він закладає міцний фундамент для майбутнього учнів. Говорили про те, як школа мужньо тримає освітній фронт і як реалізується НУШ у базовій освіті.
“Вчитель — це та людина, яка зробила і зробить багато для перемоги. Вчитель — перший, хто “вичавив” з українця психологія раба. І тому ми маємо сьогодні таку звитягу від наших дітей, від наших захисників. І ми — вчителі, маємо далі продовжувати в цьому ж дусі”, — директорка Рівненського обласного наукового ліцею Наталія Сосюк.
Долучилися до обговорення й онлайн-спікери, а саме Катерина Федорова, директорка з комунікацій Human Школа. Вона розповіла про переваги та шляхи подолання викликів за допомогою електронної системи управління, яка впроваджується нині в освітній сфері Рівненщини. Мова йде про переведення усієї паперової роботи в електронний варіант, аби суттєво покращити комунікацію між батьками, дітьми та вчителями, а також вивільнити викладачів та оптимізувати їх роботу.
Не обійшли стороною і питання організації освітнього процесу і психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами у час війни. Учасники заходу ознайомилися з особливостями дистанційної роботи з учнями даної категорії, методиками роботи з дітьми та які методи арттерапії можна використовувати, аби відновити психосоціально особистість.
Наступна смислова платформа окреслила актуальність професійної та фахової
передвищої освіти. Адже саме руками випускників профтехів буде не просто
відбудована, а створена нова Україна.
“З нашої області через війну емігрувало дуже багато людей. На жаль, через це зупинилася робота деяких підприємств. Ми прийняли рішення і 4500 наших учнів, наших молодих робітників вийшли на ці підприємства. І я з гордістю можу сказати, що ми долучилися до того, що наша область вистояла в економічному плані. Це ще один доказ того, що професійна освіта — це освіта можливостей, освіта для перемоги”, — Олена Полюхович, заступниця директора департаменту освіти і науки РОДА.
До процесу обговорення, окрім спікерів, долучалися активно й учасники форуму, розповідаючи власний досвід. Вони дійшли висновку, що нині важливо враховувати вимоги часу, а отже мати практичну орієнтацію та реалізувати її у тісному співробітництві з авторитетними українськими та закордонними бізнесовими структурами. Тож нові тенденції економічного розвитку вимагають побудови оновленої системи співпраці освіти та бізнесу, які дозволять монетизувати особистість. Це і стало ще однією темою для розмови про рівненський workhub.
Учасники заходу не лише долучилися до інформаційної та дискусійної частини, але й на власні очі побачили матеріальну базу з якою працюють освітяни та учні Рівненщини. До уваги гостей форуму був представлений синтез класичних традицій та передових технологій. А саме виставка робототехніки, ресурсна кімната, виставка українського народного костюма та багато інших цікавинок були доступні впродовж усього форуму.
Завершили форум приємними емоціями — нагородженням кращих серед найкращих освітян. А також підбиттям підсумків. Україна вступає до нового навчального року. Попри нищівні атаки російських окупантів — освітяни триматимуть щосили свій фронт. Тому усі ланки освіти можуть і мусять показати, як працюють комунікаційні процеси та допомагатимуть знаходити учням втіху у навчанні. Освітяни готові переступити минулий досвід та позбутися стереотипів, ще більше приділяти уваги психологічним аспектам та модернізувати і трансформувати освітній процес.