Модернізація професійної (професійно-технічної) освіти шляхом створення сучасних навчально-практичних центрів закладів професійної (професійно-технічної) освіти створює інвестиційну привабливість регіону
Модернізація професійної (професійно-технічної) освіти здійснюється шляхом створення на базі існуючих закладів професійної (професійно-технічної) освіти навчально-практичних центрів за галузевим спрямуванням. Навчально-практичні центри – це частина приміщень закладу професійної освіти з новим обладнанням та технікою. Там учні проводять практичні заняття, а дорослі – підвищують кваліфікацію або перенавчаються. Створення навчально-практичних центрів розпочалось у 2016 році. Основними завданнями навчально-практичного центру є сприяння підвищенню професійної підготовки слухачів закладу освіти, перепідготовка незайнятого населення, тобто співпраця з центрами зайнятості, підвищення кваліфікації, стажування робітників підприємств, організація стажування майстрів виробничого навчання, впровадження у освітній процес новітніх виробничих технологій із застосуванням сучасного обладнання, інструментів і матеріалів, здійснення шляхом співробітництва і взаємодії постійного зв’язку між підприємствами та іншими закладами професійної освіти з метою поширення інноваційних педагогічних та виробничих технологій, інформації щодо новітніх матеріалів, інструментів, обладнання тощо.
Завдяки оновленому обладнанню розміщеному у новостворених навчально-практичних центрах заклад освіти може надавати платні послуги фізичним/юридичним особам. Отримані кошти спрямовуються у спецфонд закладу і у подальшому витрачаються на ремонти, преміювання працівників, закупівлю витратних матеріалів, сплату комунальних послуг тощо.
Створення центрів відбувається як за кошти державного бюджету, так і за кошти місцевих бюджетів, за спецкошти закладів профосвіти, за підтримки бізнес-компаній.
У Рівненській області створено та функціонує 30 навчально-практичних центрів з них у 2021 році відкрито вісім, з яких шість за кошти державного, обласного, місцевого бюджетів та кошти спецфонду закладу освіти:
«Сучасні деревообробні технології» у Вищому професійному училищі № 22 м. Сарни за професією «Верстатник деревообробних верстатів» (лютий 2021 року);
«Лабораторія інноваційних харчових технологій» у державному навчальному закладі «Рівненське вище професійне училище ресторанного сервісу і торгівлі» за професіями «Кухар», «Кондитер»; «Офіціант», «Бармен» (березень 2021 року);
«Центр новітніх технологій сільськогосподарського виробництва» за професіями «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва», «Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування» на базі державного професійно-технічного навчального закладу «Сарненський професійний аграрний ліцей» (листопад 2021 року);
«Центр технологій на автомобільному транспорті «Північ» за професіями: «Майстер з діагностики та налагодження електронного електроустаткування автомобільних засобів», «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів», «Рихтувальник кузовів» на базі Вищого професійного училища № 22 м. Сарни (жовтень 2021 року);
«Сучасні технології висотних робіт у будівництві» за професіями «Монтажник систем утеплення будівель», «Опоряджувальник будівельний», «Покрівельник будівельний», «Монтажник систем вентиляції та кондиціонування», «Ремонтник висотних частин будинків», «Реставратор декоративних штукатурок», «Вишкомонтажник» на базі Вищого професійного училища № 1 м. Рівне (грудень 2021 року);
«Сучасні транспортні технології» у Квасилівському професійному ліцеї за професіями «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів», «Рихтувальних кузовів», «Водій автотранспортних засобів», «Майстер з діагностики та налагодження електронного устаткування автомобільних засобів», «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування», «Оператор автоматизованих транспортних мереж», «Слюсар-ремонтник», «Слюсар-електрик з ремонту електроустаткування» (грудень 2021 року).
Окрім того у 2021 році наказами департаменту освіти та науки облдержадміністрації створено ще два навчально-практичні центри:
«Академія індустрії моди» за професіями «Кравець», «Закрійник», «Вишивальник» на базі державного професійно-технічного навчального закладу «Березнівське вище професійне училище»;
«Сучасні перукарські технології» за професією «Перукар (перукар-модельєр)» на базі Рівненського професійного ліцею.
Навчально-практичні центри сприяють підготовці сучасного висококваліфікованого робітника затребуваного на регіональному ринку праці, який володіє сучасними технологіями та вміє працювати на сучасному обладнанні.