Реформа шкільного харчування та розвиток інклюзивної освіти є одними зі стратегічних цілей МОН. Про це заявила заступниця Міністра освіти і науки Віра Рогова під час другого дня Всеукраїнського форуму «Україна 30. Освіта і наука» 1 червня 2021 року.
«Роками питанням харчування у школах не займались. Але сьогодні реформа шкільного харчування – одна зі стратегічних цілей МОН, яка входить до Національної стратегії з розбудови безпечного і здорового середовища у Новій українській школі. Це питання є пріоритетним для держави, МОН, для кожної школи, учнів і батьків. Перебування дитини у комфортному та безпечному середовищі є не меншою цінністю НУШ, ніж формування інших компетентностей», – зазначила Віра Рогова.
Для проведення реформи Міністерством визначено кроки до якісного шкільного харчування, зокрема – моніторинг і дослідження, оновлення технологічного обладнання, урізноманітнення форм організації харчування, підготовка та підвищення кваліфікації фахівців.
Крім того, розроблено План заходів з реформування системи шкільного харчування та оновлено 4-тижневе меню на 160 страв, Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти та інші документи.
«У 2020 році держава вперше за багато років підтримала реформу шкільного харчування, виділивши 400 млн грн на модернізацію харчоблоків у школах. Хочу висловити вдячність обласним адміністраціям – вони додали 96 млн грн, що дало можливість нам спільно створити якісний освітній простір, закупити обладнання, яке вже сьогодні можна побачити у школах. Цьогоріч виділено 1 млрд грн у межах субвенції “Спроможна школа для кращих результатів”, кошти якої також розраховано зокрема і на харчоблоки», – зауважила заступниця Міністра.
Віра Рогова також наголосила на важливості підтримки профтехосвіти в контексті реформи шкільного харчування.
«Сьогодні в Україні 424 заклади профтехосвіти навчають професії кухаря, за якою вчаться майже 52 тис осіб. Якщо не розвивати профтехосвіту, не буде кому надавати якісне і здорове харчування у школах. Тому виділено 13 млн 400 тис. грн на розвиток навчально-практичних центрів, які сприятимуть підготовці фахівців», – зазначила заступниця Міністра.
За словами Віри Рогової, ще одним пріоритетом для МОН є безбар’єрність в освіті та створення інклюзивного середовища.
«Обов’язок держави – створити умови для якісної та доступної освіти для кожної дитини. Тому інклюзивне освітнє середовище також є стратегічною ціллю Міністерства освіти і науки», – повідомила заступниця Міністра.
Зокрема, для цього МОН розроблено документи, які буде скоро ухвалено:
- проєкти нових положень про спеціальну школу та навчально-реабілітаційний центр;
- зміни до положення про інклюзивно-ресурсний центр;
- порядок проживання та утримання учнів у пансіонах закладів освіти.
Нагадаємо, 1 червня Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет відкрив другий день Всеукраїнського форуму «Україна 30. Освіта і наука».