Дошкільна освіта є самостійною системою, обов’язковою складовою освіти в Україні, яка гармонійно поєднує сімейне та суспільне виховання. Як перша самоцінна ланка, яка спрямовує освітній розвиток людини протягом життя, вона має гнучко реагувати на сучасні соціокультурні запити, допомагати дитині реалізувати свій природний потенціал, орієнтуватися на загальнолюдські й національні цінності.
Дошкільна освітня галузь України завжди прагне до вирішення питань якості освіти. Саме з цієї потужної тенденції фахівці-дошкільники розробили стандарти дошкільної освіти, які були затверджені у 1998 та поновлені у 2012 роках.
Визнання української дошкільної галузі як сучасної, науково обґрунтованої та методично забезпеченої ланки освіти спонукало оновити Стандарт на сучасному етапі, який потребує утвердження цих позицій відповідно до міжнародних стандартів якості освіти.
Базовий компонент дошкільної освіти, що є Державним стандартом дошкільної освіти в Україні, затверджено 12 січня 2021 року. Нова редакція документа дозволить продовжити реформу дошкільної освіти з урахуванням наступності між закладом дошкільної освіти та загальної середньої освіти.
Закладені в Стандарт дошкільної освіти позиції про умови, за яких можна досягнути визначеного обов’язкового рівня освіченості, вихованості та розвиненості дитини, забезпечують нормативне підґрунтя для об’єднання зусиль фахівців і батьків вихованців.
Із метою імплементації оновленого Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти) Міністерство освіти і науки спільно з державною установою «Український інститут розвитку освіти» за участі аматорського колективу розробників Базового компонента здійснило підготовку понад 100 тренерів із усієї України щодо впровадження оновленого Базового компонента дошкільної освіти. До команди реформаторів сучасного довкілля долучились освітяни від Рівненщини, а саме: головний спеціаліст відділу загальної середньої та дошкільної освіти Управління освіти і науки Рівненської ОДА Світлана Хлевнюк, методист кабінету дошкільної, початкової та спеціальної освіти Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Лілія Шешолік, консультант КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Рівненської міської ради Лариса Лукашук, вихователь-методист закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу №56 Рівненської міської ради Наталія Нагорнюк. Упродовж двох місяців тривали вебінари, на яких ланцюжок між очікуванням і результатом освіти був представлений завдяки таким феноменам: цінності дошкільної освіти – напрям освіти, який визначає її зміст – формування досвіду дитини в різних видах діяльності – результат (компетентність). За результатами навчання фахівці дошкільної галузі отримали сертифікати, які засвідчують їх право на проведення тренінгів із впровадження оновленого Базового компонента дошкільної освіти.