Рівненщина долучилася до всеукраїнського просвітницького проєкту «Гендерні окуляри у школі». Журналістки, котрі поділяють ідеї гендерної рівности проводять уроки для старшокласників, під час яких знайомлять школярів із чинним законодавством, розповідають, чому гендерна рівність важлива, як її принципи реалізовуються у світі, яка місія у цьому сучасних медій.
Днями такий урок відбувся у Оржівському ліцеї. Випускниця ліцею, а нині журналістка-розслідувачка Алла Максимчук спілкувалася із десятикласниками про права людини, поняття дискримінації, гендеру, гендерної рівности.
«Про гендер, дискримінацію і сексизм я дізналась в університеті. Там почала вивчати питання нерівності в професії. Вже будучи журналісткою, використовувала в своїх текстах фемінітиви. Редакторка першого ЗМІ, де я працювала, постійно виправляла їх. Це були 2014-2015і роки. Прийшовши на роботу до «Четвертої влади», ми з заступницею головного редактора дійшли спільної думки, зокрема, і щодо вживання фемінітивів, і щодо розуміння фемінізму, питань гендерної рівності. Розповідаючи про рівність школярам і школяркам, я дізналась, що в половини класу інколи вдома готує тато – це вже певний прогрес у розподілі домашніх обов’язків. Коли я навчалась у школі і говорила про хатню роботу з однокласниками, тати готували їжу у двох-трьох людей. Сьогоднішня розмова мене дуже потішила. Школярі вже знали, що таке гендер і запитували мене про фемінізм, я про це в їхньому віці не чула. Тому політика гендерної рівності в Україні поступово, але все ж просувається. А наприкінці уроку ми навіть зняли невелике відео для ТікТоку. Сподіваюся, когось воно наштовхне на роздуми, бо сьогодні соціальні мережі для багатьох – найважливіше джерело інформації», – розповідає враженнями Алла.
Ініціювали проєкт активістки громадської організації «Асоціація «Жінки в медіа» та ГО «Жіночі перспективи».
«Основна ідея – це поширення гендерної рівности в школах та сприяння дівочому лідерству через залучення молодих журналісток, які практикують фемінізм до спілкування та навчання у форматі «рівний рівному» із учнями старших класів, а також спільне виготовлення медійного контенту», – розповідає координатора, правозахисниця та журналістка Єлизавета Кузьменко.
Долучилися до цього навчальні заклади Київської, Львівської, Закарпатської, Волинської, Одеської, Черкаської та Рівненської областей.
Гендерний підхід у освіті поступово впроваджується порівняно віднедавна.
Із огляду на норми Закону України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків» логічним виглядає активніше обговорення подібної проблематики у різних середовищах, зокрема, й у навчальних закладах.